2002: Eerste uitbreiding van de installaties in Aubel.
2003: Betrokkenheid van GHL bij de productie en marketing van het label “Bleue des Prés”, een smaakvoller en gezonder Belgisch Blauwwit-koeienvlees dankzij een betere voeding van de dieren.
2004: Certificering British Retail Consortium (BRC).
2006: Oprichting van GIE Equilibrium in samenwerking met andere ondernemingen die de consumenten gezonde en evenwichtige producten willen aanbieden, met name deze die rijker zijn aan Omega 3. Oprichting van VESA, het dienstverlenend bedrijf van de groep.
2008: Tweede uitbreiding van de infrastructuur, verdubbeling van de uitbeningscapaciteit en uitrol van de eenheid consumentenporties. GHL (Jean Gotta) wordt de eerste Belgische speler die alle soorten consumentenverpakkingen aanbiedt (skin Darfresh, onder beschermende atmosfeer – MAP -, klassiek of Mirabella).
2011: oprichting van TGL, een Belgisch logistiek en transportbedrijf.
2013: Nieuw imago Jean Gotta.
2014: Sterke omzetgroei. Ontwikkeling van een tradingactiviteit via de vennootschap ULTIMEAT.
2015: de groep Jean GOTTA bestaat 40 jaar!